Úvod » Rallye Monte-Carlo Speciál » Jiné československé značky na Rallye Monte-Carlo

Tatra 603

publikováno 31.07.2012

„Šestsettrojky“ budily v době svých startů na závodech či soutěžích zaslouženou pozornost. Oč byly luxusní vládní limuzíny pro soutěžní sport zdánlivě nezpůsobilejší, zejména svou mohutností a neohrabaností, o to víc vynikalo řidičské umění jejich posádek a spolehlivost vozů. V domácích podnicích tatry neměly ve třídě a mnohdy ani absolutně konkurenci, v zahraničí tatrám později vyhovovaly soutěže s významným podílem rychlostních zkoušek na okruzích.

Již v únoru 1957 Tatra 603 získala Zlatou plaketu na Celostátní zimní soutěži v Jihlavě (A. Mark – A. Veřmiřovský) a v říjnu Stříbrnou plaketu na soutěži v Brně (A. Mark – M. Přikryl). V roce 1958 posádkám s Tatrami 603 připadlo vítězství v domácích soutěžích v Hranicích na Moravě (A. Veřmiřovský – L. Rek) a Kopřivnici (L. Mičan), na noční automobilové soutěži v Praze (A. Veřmiřovský) a na Severočeské automobilové soutěži v Liberci (Vl. Korych). V únoru 1959 byla Tatra 603 homologována pro sport a bylo možné pomýšlet na zahraniční starty. V červnu 1959 se tři „šestsettrojky“ představily v Rakousku na Österreichische International Alpenfahrt (Rakouská Alpská jízda). Alois Mark s Lubomírem Rekem a Jaroslav Pavelka s Antonínem Homolou dojeli „na zlatou plaketu“, Miloš Kovář s Antonínem Kubíčkem se ztrátou 23 bodů „na bronzovou“. Mark zároveň vybojoval ocenění pro nejrychlejšího jezdce ve třídě, stříbrnou Alpskou protěž. Po úspěšném vystoupení odjely počátkem července posádky v lehce pozměněném složení (Ant. Kubíčka nahradil L. Mičan) na XXXI. Rallye Wiesbaden v Německu – tehdy západním. Alois Mark s Lubomírem Rekem dokončili třetí za posádkami s vozy Mercedes Benz 220 S (Bradish - Sommerville) resp 220 SE (Zedlitz - Hahn), Mark zároveň získal cenu pro nejlepšího jezdce. Na dalších továrních tatrách 603 nedokončili Jaroslav Pavelka s Antonínem Homolou pro poruchu rozdělovače, Kovář s L. Mičanem pro poruchu ložiska zadní nápravy. Zároveň získala Tatra 603 „Zlatou stuhu Wiesbadenu“ v Soutěži elegance. V září na Tour de Belgique pokračovali Mark s Rekem třetím místem ve třídě a devátým místem v absolutním pořadí a přidali Cenu pro nejlepší zahraniční posádku.  O měsíc později na Rallye Wartburg vybojovali druhé místo ve třídě, celkově 15. místo a zlatou plaketu. Kovář s Mičanem byli třetí ve třídě, celkově třiadvacátí. Do mistrovství republiky byly započítávány čtyři soutěže – Velká noční automobilová soutěž Praha, soutěž v Olomouci, Brně a Liberci. Na domácích tratích Tatry 603 procházely kvalifikačními soutěžemi a vybojovaly vítězství v Jihlavě (J. Pavelka), Sedlčanech (A. Mark), Brně (A. Mark – A. Veřmiřovský), Vítkovicích (M. Havel – L. Rek) a na Severočeské automobilové soutěži (A.Veřmiřovský). Na základě těchto dobrých výsledků a potvrzení kvalit vozu tatrováci (J. Pavelka - A. Homola, A. Mark - L. Rek, M. Havel – J. Fac) logicky plánovali start i na Rallye Monte-Carlo. Start byl nejprve předběžně schválen  ÚAMK Svazarmu, PZO Motokov, ministerstvem zahraničního obchodu a hlavně stranickými orgány, těsně před odjezdem v lednu 1960 pak zamítnut. Důvodem bylo údajně nevyhovující „personální“ složení posádek. Toto stranické rozhodnutí mělo pro Tatru velmi hořkou příchuť v okamžiku, když vyšlo najevo, že továrnímu týmu Škoda byl start za stejných podmínek povolen.

Komentáře

Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.

V diskuzi není zatím žádný příspěvek

Aktualita

Nově na http://czechs4monte.cz!
Přecházíme na nové webové stránky 

Kalendář akcí

« 11 / 2019 »
Po Út St Čt So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Nejbližší akce
Astratex.cz - Svůdné spodní prádlo nejen pro vášnivé večery


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Astratex.cz - Svůdné spodní prádlo nejen pro vášnivé večery